26 серп. 2019 р.

Rassism

Loodetavasti, see on kokkusattumus. Eile, üks tuttav noormees ütles mulle, et siin on liiga palju immigrante. Ma seisin ja punastasin (mitte enda, vaid tema käitumise pärast), sest ma olen samasugune tööimmigrant, valge, hea palgaga, aga niikuinii mitte eestlane.

Aga sellel õhtul ka lugesin ma läbi FB rühmas «Expats in Tallinn» samasuguseid lugusid (originaalselt kõik need on kirjutatud inglise keeles):

K. L., mees, Hiinast, 24.08.2019: Mina olin Nõmme poes «Comarket», kui üks naisterahvas umbes 30. a., kena, arvatavasti oma emaga, tuli minu juurde ning ütles «go home, you are not welcome here». Ta rääkis pretensioonika briti aktsendiga ja oli rõhutatult «viisakas». Ma olin šokis, sest olen elanud siin kolm aastat ja ei ole sellega varem kokku puutunud. Siis ma pöörasin ümber ning küsisin temalt, miks ma pole siia teretulnud, mul oli huvitav seda teada. Aga tema ütles: «Ära ole loll, sa ju tead». Ma püüdsin vaielda temaga Eesti põhisedusest, kuid ta vastas mulle: «Sul pole vaja siin mulle seda rääkida, lihtsalt mine tagasi oma maale!» Tema ema tõukas teda tagant, siis ma ütlesin: «Miks sa ei lähe oma riiki tagasi — natside Saksamaale?!» Seepeale ta näidis mulle näppu.

J. G., mees, Eestlane, 24.08.2019: Jah, minu filipiinlasest sõbrale, kes on õppinud Tallinna Tehnikaülikoolis ja on elanud siin 10 aastat, öeldi Nõmmel Rohelise bussipeatuses sama, võib-olla sama isik.

‎A. S.‎, mees, Iraanist, 25.08.2019: Täna ma käisin baaris «Odeon» Koplis ja üks naisterahvas kutsus baari juhataja, et mind välja visata. Nii selge mitte külalislahke käitumise näidis! Muide, ta oli purjus.

Kahjuks, samasuguseid poste on palju. Mõeldes sellele, alguses tulin järeldusele, et igal maal on lollpäid, aga Eesti on nii väike, et see paistab rohkem silma. Aga pärast ma sain aru, et palju lolle ei ole põhjus. Põhjus on selles, et inimesed (vaatamata sellele, mis rahvusest nad on) püüavad leida lihtsamaid eneveväljaelamise viise, nad arvavad, et teised, eriti kui need inimesed erinevad välimuselt, on süüdi nende probleemides.

Немає коментарів: