9 квіт. 2020 р.

E-teenused

Eestis on olemas palju e-teenuseid, ise riik end positsioneerib digiriigina. Osa neist Ukrainas samuti on olemas, aga muidugi Ukrainas kõik need ei moodusta ühtset, terviklikku süsteemi nagu Eestis, kuid eesti päritolu ukrainlanna Jaanika Merlo (alguses valitsuse, praegu Dnipro linnapea nõunikuna) püüab neid teenuseid ühendada. Mis meie siiski kasutame Ukrainas?

Esiteks, ID-kaart. Ausalt õeldes, praegu ei ole see e-teenus üldse, pigem seda kasutatakse tavalise passina, mille sees on kiip. Põhjus on väga selge — riigis pole digisüsteemi (kodanikel pole lugejaid, ametnike tenused ei seotud vastava tarkvaraga).

Teiseks, digi-retsept.Süsteem E-health on pandud tööle, aga praegusel etapil tundub see siiski mingi pilootprojekt olevat.

Kolmandaks, e-sisseastumisavaldused. Samuti, see teenus ei ole nii mugav, kui Eestis (kuidas see töötab siin ma tean oma kogemustest), aga üldiselt öeldes see töötab.

Neljandaks, e-pilet. Mitte kusagil, ainult suurtes linnades, aga töötab.

Lõpuks, meil on olemas nn e-maksuamet. Uhhh, sellele mul puuduvad tsensuursed sõnad, andke andeks, sest ei tööta see automaatselt — kogu aeg on vaja tugiteenusele helistada, isegi kui on tarvis tavalist operatsiooni (nt makse maksta) teha.

Loodan, et kunagi tulevikus kõik parandatakse ja elu Ukrainas muutub paremaks.

2 коментарі:

Jaaguar сказав...

Mida tähendab "ametnikke tenused ei seotud vastutava tarkvaraga"?

Ametnike teenused ei ole seotud vastava tarkvaraga?

"Vastutav" tähendab seda, et inimene kannab vastutust selle eest, et mingi asi saaks korralikult tehtud.

"Vastav" on asi, mis on mingi teise asjaga seotud või analoogiline, sellega vastavuses.

Maksym сказав...

tänan!