11 лип. 2018 р.

Laulupidu

Pühapäeval üks minu sõber, Miroslav, kirjutas mulle Facebook’is. Ta on tõlk, poolakas ja elab Leedus. Mirek teab, et ma olen ladina keele suur fänn ning ta saatis mulle ühe lingi (https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/1013698037/dainu-svente) – laulupeo video Leedus ja lisas, et selle filmi kolmandast tunnist ja kaheteistkümnendast minutist ma võin kuulata suurt kuulsat koori, mis laulab modernse leedu helilooja hümni „Cantate patriae canticum novum“.

See oli õhtul, ma olin väga väsinud, ma tahtsin magada ning ma vaatasin seda videot alles esmaspäeval. Aga kui ma hakkasin seda koori kuulama, ma sattusin vaimutusse ega saanud rahuneda, sest see teos oli suurepärane- rõõmsameelne uus barokk, Vana-Rooma vabariigi kodanikutunne...(!) kõik kuuldu on tunnetatav nii ajas kui ruumis.

Немає коментарів: