19 лип. 2018 р.

Kontsert Püha risti kirikus Paides

Ühel päeval, kui ma proovisin otsa YouTub’is Eesti orelimuusikat, ma nägin lühikest filmi Paide kiriku orelist. Miks mitte, küsisin ma endalt, see orel kõlab hästi võrreldes Rakvere omaga ja ostin bussipiletid.

Pärast hambaarsti vastuvõttu oli mul kõht tühi, bussijaama R-kioskis sõin ruttu ühe võileiva ja sõitsin väikese bussiga Paidesse.

Paide on väga väike linn (kaheksa tuhat inimest) – isegi Tallinn mulle tundub väiksena, aga see linn nagu teised linnad Eestis on väga puhas. Kirik oli suletud ja me läksime enne kontserti Ordulinnusesse jalutama.

Kell kolmveerand seitse kiriku uksed avanesid ja me astusime sisse. Orel ei ole suur, aga ma lugesin kirikulehelt, et ta on renoveeritud. Seni kuni inimesed kogunesid, orelimängija rääkis kavast (Bustehude, Bach, Haydn ja uuesti Bach), see tundus optimistlik olevat – kõiki teoseid ma ise mängisin ja tunnen neid hästi. Aga siis juhtus nii, et orelimängija tegi kogu aeg vigu, isegi kergetes teostes. Minu jaoks oli see huvitav: Tallinnas mängitakse hästi eesti romantilist või modernset muusikat, väikeses Paides – barokkteoseid, kuid halvasti.

Немає коментарів: