31 лип. 2018 р.

Aspirandi tuhanded

Kui ma olin aspirantuuris, meil oli vaja inglise keele eksami sooritamiseks lugeda ja tõlkida 700 000 (seitsesada tuhat) tähemärki. Pärast seda ma tunnen, et mul on nagu maagilised prillid ees: võõrkeelse teksti lugemine on kerge ilma tõlketa. Samasugune tunne oli, kui ma lugesin ja tõlkisin palju keskaegsete autorite (Albertus Magnus, Thomas Aquinas, Hermes Trismegistos jne) ning antiiksete ajalooliste isikute (Caesar, Livius, natuke Cicero, Augustinus, patres ecclesiae jne) ladinakeelseid tekste.

Eile õhtul ma arvutasin välja, et ma pean eestikeelseid tekste lugema 365 (kolmsada kuuskümmend viis) lehekülge ning mul on sarnased maagilised prillid ees. Mul on juba loetud nelikümmend tuhat tähemärki või kolmkümmend lehekülge. Ees on suur töö!

Немає коментарів: