1 січ. 2019 р.

Keeleekvilibristika

Indo-Euroopa rahvad on pärit Aasovi mere äärsetest steppidest, mis laiuvad modernse Ukraina ja Venemaa lõunaosas. Tänani on Ukraina piirialadel palju erinevaid keelegruppe: idas, põhjas ja läänes asuvad slaavsed, läänes elavad ka ungarlased ja romaanirahvad, lõunas on kreeklased ja krimmitatarlased. Meie siinses piirkonnas tundub olevat polüglottide sepikoda.

Kahjuks, ei. Näiteks mina: elades Mariupolis (linn, mille kreeklased asutasid ning mille ümber on palju kreeka külasid), mina kuulsin ja rääkisin vene keelt tänaval ning ukraina keelt tööl, aga ei näinud ühtki kreeka tähte — see oli peaaegu ükskeelne keskkond. Ent siis, kui ma kolisin Tallinnasse, algas tõeline keeleekvilibristika: lennukis räägin ma poola keelt, tänaval võin kuulda küsimust inglise keeles, kohvikus tellin ma lõunasööki eesti keeles, tööl kasutan vene keelt. Iga päev erinevates olukordades keeled vahelduvad nagu kaleidoskoobis, pluss e-kommunikatsioon, kus lendlevad mu silmade ees laused prantsuse, bulgaaria, valgevene, kreeka ja teistes keeltes. Siin on tõeline polüglottide sepikoda!

Немає коментарів: