6 черв. 2020 р.

Kirjutage maitseainetest, mida te toidus kasutate

Ukrainas me kasutame tavaliselt toidus selliseid maitseaineid: sool, harilik sibul, pipar (jahvatatud ja must), paprika, küüslauk, värske ja kuivatatud petersell, aedtill ja mädarõigas. Neid maitseaineid lisatakse reeglina niinimetatud soolastesse söökidesse, kaasa arvatud borš, supid, praetud liha, kartuli, kodujuustu või kanalihaga varenikud, munad, sült, vorstid, salatid ja teised eelroad. Mõnikord need söögid sisaldavad suhkrut ka — nt mu vanaema lisas suhkrut boršile, eriti kui ta keetis seda tomatiga.

Magusad söögid, nimelt moosid, kirsiga varenikud, said, pirukad, tordid, pannkoogid jne, võivad peale suhkru ka sisaldada münti, vanilli ja sidruni koort, mõnikord lisatakse pähkleid. Rabarberit kasutatakse harva — ausalt öeldes proovisin ma seda ainult Eestis.

Praegu, kui elanikel ilmus rohkem raha, on meil võimalus kasutada peale pipra ja vanilli teisi eksootilisi taimi — ingverit, kurkumat, safranit jm.

Mina ise eelistan vürtsikaid toite, aga ma püüan mitte lisada palju soola. Aeg ajalt, kui mul on kiire või ei viitsi keerulisi toite teha, võtan ma leiba, vorsti või suitsupekki, panen peale sibula või sidruni ringi ja sellest saab maitsev kiirtoit.

2 коментарі:

Jaaguar сказав...

need sööGid sisaldavad

võivad PEALE SUHKRU ka

teisi eksootilisi taimI

mitte lisaDa palju

Maksym сказав...

tänan!